Kursus: Fortæl om bæredygtighed i byggeriet

- uden risiko for greenwashing

3 timers ad hoc kursus v/Lone Rubin


Hvis I er i gang med grøn omstilling, så har I masser af gode historier, I kan fortælle kunderne og sælge jer selv på.

  • Men har I styr på reglerne, så I undgår greenwashing? 
  • Får I fortalt jeres historier på den rigtige måde, så jeres kunder forstår det og sætter pris på det? 
  • Er du i tvivl, så deltag i dette kursus og lær at fortælle om bæredygtighed uden risiko for dit gode ry og omdømme.

Hvad får du med dig?


Kurset er målrettet dig, der er kommunikationsansvarlig, bæredygtighedskonsulent eller sælger i B2B og B2C virksomheder inden for byggeriet.

Efter kurset vil du vide, hvad du må og ikke må kommunikere, og du vil gå hjem med konkrete værktøjer til at fortælle jeres historier skarpt og troværdigt.

Kursusbeskrivelse


Kurset varer tre timer plus pauser, og indholdet har følgende fokus:
  • Hvorfor og hvornår skal man kommunikere om bæredygtige initiativer
  • Grundig indføring i lov og regler for brug af miljømæssige og etiske påstande i markedsføring
  • Masser af eksempler fra byggebranchen på do and don’t
  • Hvordan skaber man motivation og engagement blandt kunderne?
 
Der er elementer af workshop, hvor man arbejder med egen case. 

Praktisk om kurset


Pris: 1.500-3.000 kr. per person afhængig af, hvor mange virksomheden tilmelder. Dog minimum 8.000 kroner plus transportomkostninger fra Ebeltoft.   

Tid og sted: Kurset tilrettelægges, når der er mindst tre deltagere i en eller flere virksomheder. Det holdes i en af de deltagende virksomheder efter aftale.

Tilmelding: Ring 24 24 12 88 eller send en email til Lone Rubin, så skriver jeg dig op og samler kursister i dit område.
 
Underviser: Kommunikationsrådgiver Lone Rubin
 

Er du på udkig efter noget andet?


Sidder du med følelsen af, at du har brug for mere eller noget andet?

Måske er mit heldagskursus noget for dig? Det laver jeg sammen med erhvervspsykolog Jakob Bjarnø, og det går mere i dybden med, hvordan I skaber motivation og interesse blandt kunderne baseret på viden om adfærdspsykologi og kundetyper. 

Eller har I brug for en workshop, hvor I får styr på jeres konkrete markedsføringsplan for et bæredygtigt tiltag. Det har jeg for eksempel lavet for en entreprenør, der ville tilbyde DGNB-certificerede byggerier.

Kontakt Lone Rubin for et tilbud.

Næste kursus


Kontakt mig, så tilrettelægger vi et kursus i dit område, så snart vi har mindst 3 deltagere.

Din underviser


Lone Rubin er uddannet journalist og certificeret kundetyperådgiver med specialviden om grøn omstilling. Hun har løst diverse kommunikationsopgaver for blandt andre Miljøstyrelsen, Vestergaard Konstruktion, Danpor, Wiking Gulve og Vugge til Vugge.