Artikler der inspirerer....

Historier skal flytte noget. Med mine artikler ønsker jeg at formidle viden og gode erfaringer, der kan inspirere og flytte folk. Det kan være om det bæredygtige byggeri, om det gode arbejdsmiljø eller bare om mennesker, der lever livet klogt. Har du et lignende mål for dit medie - så kan jeg skrive for dig.

Norddjurs Kommunes energi- og klimapolitik

Bæredygtig politik og strategi

Politikker med mening. Politikker og strategier skal føre til handling. De skal have en indlysende sammenhæng med nationale og internationale strategier og give mening for den enkelte. Jeg skaber struktur og sætter tingene i perspektiv med FN's 17 verdensmål, EU's Action Plan for Circular Economy mv. Se f.eks., hvordan vi har gjort det med Norddjurs Kommunes Energi- og Klimapolitik:
Se eksempel

Målrettet indhold til web

Enhver tekst skal have og opfylde et formål. Nogle tekster skal sælge, andre skal kunne findes af Google, andre skal informere 100 pct. korrekt. Jeg skriver tekster, der opfylder formålet. Det betyder, at det indhold, jeg leverer, hjælper dig et lille skridt nærmere dine forretningsmål.

Nyhedsbreve giver loyale kunder

Nyhedsbreve er dit helt eget medie. Du har viden, dine kunder eller din målgruppe sætter pris på. Del den i et nyhedsbrev. På den måde kan du holde kontakten til dine læsere og potentielle kunder. Det må aldrig blive salgsgas. Du skal være indstillet på at "give", og jeg kan hjælpe med at vælge dine ord med omhu. 

Branding i pressen

Artikler som PR Det handler ikke om kvantitet, men kvalitet, når jeg skriver pressemeddelelser. Èn velskrevet artikel i et udvalgt medie kan give væsentlig bedre branding, end upersonlige gentagelser i ti forskellige. Jeg skriver pressemeddelelser med journalistisk vinkel og etik. Lyder det godt? Så kontakt mig.

Skab tillid med cases

Tillid er et af de væsentligste faktorer, når en kunde skal vælge at handle hos dig. Med virksomhedscases kan du få dine nuværende kunder til at fortælle, hvad du er god til, og det er mere værd end dine egne ord. Som journalist kan jeg stille de spørgsmål, der giver dig den bedste og mest troværdige anbefaling. 

Til-at-forstå breve

Skriv det, der er svært, lidt lettere  Er der ikke rigtig nogen, der reagerer på påbud og rykkere? Eller oplever I telefonstorm om det, I lige har skrevet ud til folk? Så er det måske bare, fordi kunden ikke kan forstå det, der står. Jeg skriver lige ud ad landevejen, så folk fatter budskabet. Det er helt enkelt!

SEO - tekster der kan Googles..

SEO og tekster der sælger  En særlig disciplin er at skrive hjemmesider, der både kan findes af Google, og som sælger varen. Det gælder om på en elegant måde at beskrive kundens udbytte og at ramme den rette dosering af de ord, der skal kunne "googles". Jeg holder mig løbende opdateret om Googles præferencer, så du kan trygt sætte mig på opgaven.

" Lone har målrettet vores nyhedsbrev, så vi i højere grad når ud til vores målgruppe. Og indholdet fænger:
Klik-raten ligger på det dobbelte af gennemsnittet i vores branche

Annette Hastrup
Direktør, Vugge til Vugge ApS. 
Læs case 

Genbrug !


Genbrug tekst og få mere for pengene  

Jeg kan versionere og placere tekster på flere forskellige platforme. Samme historie kan fortælles med et lille tvist på hjemmesiden, i nyhedsbrevet, i pressemeddelelsen, på de sociale medier, i en brochure og så videre. På den måde kan du få meget mere branding for pengene. 

" Lone kan gøre svært teknisk stof let at forstå og relevant for almindelige mennesker. Hun har omformuleret vores standardbreve og fået vores gode historier i pressen. Der bliver lagt mærke til os

Palle Mikkelsen
Direktør, spildevandsselskabet AquaDjurs A/S
Læs case